понедељак, 6. мај 2019.

ПОЗИВ НА РАСПРАВУ О НАКАРАДНОМ БОРАЧКОМ ЗАКОНУ

Јавна расправа о Нацрту закона спроводиће се у периоду од 13. маја 2019. године до 3. јуна 2019. године.  Обавезно ићи на линк: Јавна расправа о Нацрту борачког закона


Позив надлежног министарства:

""ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ У ЈАВНОЈ РАСПРАВИ
о Нацрту закона о правима бораца, војних инвалида, цивилних инвалида рата и чланова њихових породица

На предлог Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Одбор за јавне службе донео је закључак о спровођењу јавне расправе о Нацрту закона о правима бораца, војних инвалида, цивилних инвалида рата и чланова њихових породица (у даљем тексту: Нацрт закона). Нацрт закона сачинила је Радна група у коју су именовани представници: Министарства за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Покрајинског секретаријата за социјалну политику, демографију и равноправност полова, Секретаријата за социјалну заштиту Градске управе града Београда, Министарства просвете, науке и технолошког развоја, Министарства одбране, Министарства здравља, Републичког фонда за здравствено осигурање, Министарства државне управе и локалне самоуправе, Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Управног суда, Правног факултета Универзитета у Београду и Новом Саду и удружења бораца, војних инвалида, цивилних инвалида рата и чланова њихових породица.

Јавна расправа о Нацрту закона спроводиће се у периоду од 13. маја 2019. године до 3. јуна 2019. године за представнике свих удружења бораца, војних инвалида, породица палих бораца и цивилних инвалида рата, органa надлежних за борачко-инвалидску заштиту, државних органа, органа јавних служби, јавних предузећа, стручне јавности, и друге заинтересоване учеснике.
Учесници јавне расправе позивају се да у току периода трајања јавне респраве достављају предлоге, сугестије, иницијативе и коментаре на имејл адресу: boracka_zastita@minrzs.gov.rs, односно писаним путем Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања, Сектору за пензијско и инвалидско осигурање и борачко-инвалидску заштиту, Београд, Немањина 22-26, са назнаком: „за јавну расправу“.

Трибине за расправу о Нацрту закона биће организоване у:

1) Врању, дана 13. маја 2019. године, са почетком у 11 часова, у сали Скупштине града Врања, Краља Милана број 1 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Врању и др.);
2) Лесковцу, дана 13. маја 2019. године, са почетком у 17 часова, у сали Скупштине града Лесковца, Пана Ђукића 9-11 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Лесковцу и др.);
3) Крагујевцу, дана 15. маја 2019. године, са почетком у 12 часова, у сали Скупштине града Крагујевца, Трг слободе број 3 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Крагујевцу и др.);
4) Ужицу, дана 17. маја 2019. године, са почетком у 12 часова, у сали Скупштине града Ужица, Димитрија Туцовића број 52 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Ужицу и др.);
5) Сјеници, дана 20. маја 2019. године, са почетком у 12 часова, у сали Скупштине општине Сјеница, Краља Петра I број 1 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају општини Сјеници и др.) ;
6) Краљеву, дана 20. маја 2019. године, са почетком у 18 часова, у сали Скупштине града Краљева, Трг Јована Сарћа број 1 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Краљеву и др.);
7) Сомбору, дана 23. маја 2019. године, са почетком у 11 часова, у сали Скупштине града Сомбора, Трг цара Уроша број 1 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Сомбору и др.);
8) Зрењанину, дана 23. маја 2019. године са почетком у 17 часова, у сали Скупштине града Зрењанина, Трг слободе број 10 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Зрењанину и др.);
9) Новом Саду, дана 27. маја 2019. године са почетком у 12 часова, у сали Скупштине града Новог Сада, улица Жарка Зрењанина број 2 (представници Покрајинског секретаријата, борачко-инвалидских удружења, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Новом Саду и др.);
10) Зајечару, дана 29. маја 2019. године са почетком у 12 часова, у сали Скупштине града Зајечара, Трг ослобођења број 1 (представници борачко-инвалидских удружењa, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Зајечару и др.);
11) Београду, дана 31. маја 2019. године, са почетком у 12 часова, у сали број 2 (сутерен) Градске управе Града Београда, улица 27. марта број 43-45 (представници Градског секретаријата, борачко-инвалидских удружења, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Београду и др.);
12) Нишу, дана 3. јуна 2019. године, са почетком у 12 часова, у сали скупштине града Ниша, 7. јула број 2 (представници борачко-инвалидских удружења, представници првостепених општинских органа који гравитирају граду Нишу и др.).

Након завршетка јавне расправе Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања ће анализирати све сугестије учесника у јавној расправи и сачинити извештај о спроведеној јавној расправи који ће објавити на својој интернет страници и порталу е-управе најкасније у року од 15 дана од дана окончања јавне расправе.""""


Цео нацрт је накарадан и нема никаквих „новитета“ за побољшање статуса целе борачке популације, који и јесте статус социјалних случајева. Нема признања статуса на основу рана и дела, као и жртве. Из свега виђеног до сада као и претходних година, може се закључити да надлежно министарство и држава немају жеље и воље, да заиста и коначно реше борачку „проблематику“ и да закон буде праведан за све кориснике.


Самим тим показали су да немају слуха, колико год да је то неприхватљиво. Ово је само један у низу безбројних негативних ставова према ратницима, од стране надлежних политичара, којим се наставља вишегодишњи неправедни однос према целој борачкој популацији ратова деведесетих година прошлог века.

И опет, када су ратни ветерани у питању, сви ћуте, медији ћуте. А они, ратници, и даље се боре, иако су ратови одавно завршени.

Та борба ветерана ће и бити заснована на потребама које су им ускраћене, а које нису ускраћене ветеранима у свету и околини. Своје јасне захтеве које ће у наредном периоду апсолутно и без компромиса захтевати су:

1. Обележавање дана ветерана сваког Видовдана. (Државни празник)
2. Апсолутно признање права на ПТСП. (Без временског ограничења)
3. Националне пензије за ветеране, РВИ и ППБ. (Без дезертера)
4. Борачки закон праведан за све. (Поновити расправу у целој Србији)
5. Борачко министарство. (Ветеран министар)


"Дан Ветерана - Видовдан"

2 коментара:

  1. здраво пријатељу. Била сам повређена и сломљена срца када се десио велики проблем између мене и мог мужа пре седам месеци у мом браку. толико страшно да је случај однео на суд ради развода. рекао је да више никада не жели да остане са мном и да ме више не воли. Па се спаковао из куће и натерао мене и моју децу на тешке болове. Покушао сам на све могуће начине да га вратим, после много мољења, али безуспешно. а он је потврдио да је донео одлуку и да више никада не жели да ме види. Тако сам једне вечери, враћајући се с посла, срела своју стару пријатељицу која је тражила мог мужа. Па сам му све објаснила, па ми је рекао да је једини начин да вратим мужа да посетим бацача чини, јер је и он то заиста урадио. Тако да никад нисам веровао у магију, али нисам имао избора него да послушам његов савет. Затим ми је дао адресу е-поште бацача чини коју је посетио. дралаба3000@гмаил.цом. Следећег јутра сам послала е-маил на адресу коју ми је дао, а чаролија ме је уверила да ћу вратити мужа наредна два дана. Каква невероватна изјава!! Никада нисам веровао, па је разговарао са мном и рекао ми све што треба да урадим. Онда их радим без повећања, тако да ме је наредна два дана, изненађујуће, звао мој муж који ме није звао у последњих 7 месеци да ме обавести да се враћа. Тако невероватно !! Тако да се вратио истог дана, са пуно љубави и радости, и извинио се за своју грешку и бол који је нанео мени и мојој деци. Тада је од тог дана наша веза била јача него раније, уз помоћ сјајног бацача чини. Дакле, посаветоваћу вас ако имате било каквих проблема, контактирајте др алабу на мејл: дралаба3000@гмаил.цом или га контактирајте на ВхатсАпп и Вибер на овај број: +1(425) 477-2744.......

    ОдговориИзбриши
  2. Мој бивши муж и ја смо раскинули пре годину и два месеца, а ја сам била у шестом месецу трудноће. Обоје се волимо и то је био шок за мене и заиста ми је сломило срце. Покушао сам да га позовем и обе линије су биле прекинуте. Покушао сам да дођем до њега на друштвеним мрежама, али ме је склонио са њих. Покушао сам да дођем до његових родитеља и они су ми рекли да је њихов син рекао да ме не воли и да не жели да ме види и да не знају шта није у реду. Плакала сам и плакала сваки дан јер сам га много волела. Док се нисам породила и беба није имала годину дана, нисам могла да вратим своју љубав. Опет сам био збуњен. Не знам шта да радим, а остала сам и без посла и немам новца да се бринем о беби. Била сам несрећна у животу па сам плакала сестри и рекла јој свој проблем и рекла да зна за моћну чаролију која је бачена др апатом која јој помаже када није могла да затрудни. Контактирала сам га путем е-поште и он је рекао да ће ми помоћи и рекао ми је да је жена ставила чини на мог мужа и рекла да ће ми помоћи да разбијем чини тако да ће ми се муж заувек вратити и да ће бити мој. За мене је било велико изненађење што се догодило све што је рекао. Муж ми се одмах вратио и рекао ми да му опростим. Хвала вам пуно овом моћном и искреном чаролију. Молим се да ће дуго живети и радити више од свог дивног дела. Ако имате проблем који вас мучи у животу, обратите се овом моћном играчу чаролија! Он ти може помоћи. Неће вас изневерити, можете га контактирати путем гмаил адресе: драпата4@гмаил.цом или преко његовог вибера/вхатсапп-а:(+447307347648)

    ОдговориИзбриши