петак, 1. новембар 2013.

На данашњи дан ослобођен Београд 1918.

На данашњи дан: Прва српска армија ослободила Београд 1918.

1. новембра 1918. - Прва српска армија под командом војводе Петра Бојовића у Првом светском рату ослободила је Београд, прешавши после пробоја Солунског фронта 500 километара под борбом за само 45 дана. Београд је под аустријском окупацијом био у периоду од 1. до 15. децембра 1914. године, а затим и од октобра 1915. до 1. новембра 1918. године.
У првој половини октобра 1918. главну улогу у наступању српских снага на север имала је Прва армија војводе Петра Бојовића. Друга армија војводе Степе Степановића, пак, по одлуци главног савезничког команданта генерала Франша д’Епереа, задржана је на бугарској граници као гарант да Бугарска мора извршити услове из Солунског примирја. Затим је упућена да ослободи Косово и Метохију, да тамо остави Југословенску дивизију, један пук („Јадранске трупе”) пошаље у Црну Гору и протера аустроугарске трупе које су се повлачиле из Албаније, а онда главнином снага наступи долином Западне Мораве према Босни.
Прва армија је, у свом продирању према Дунаву, за десет дана разбила све аустроугарске и немачке снаге у долини Јужне Мораве и избила пред Ниш. Немци су ту образовали нову линију фронта, са снагама знатно надмоћнијим у односу на Прву српску армију. Позната је депеша генерала д’Епереа војводи Мишићу да заустави Прву армију испред Ниша до пристизања осталих савезничких снага, истичући да та „армија срља у авантуру”. Војвода Мишић је проследио војводи Бојовићу депешу главног команданта, препуштајући му да у конкретном случају поступи према сопственој процени. Прва армија војводе Бојовића је наставила борбу и у дводневној бици поразила знатно надмоћније немачке снаге код Ниша, 12. октобра ослободила град и наставила немилосрдно гоњење немачких и аустроугарских снага према Дунаву. Напредовање српских армија према граничним рекама проузроковало је унутрашњи слом Аустро-Угарске Монархије и повлачење немачких снага из Србије.
Било је тачно 10 сати пре подне, 1. новембар 1918, када је командант Прве армије Српске војске војвода Петар Бојовић на челу Дунавске дивизије ступио у престони Београд.
Победоносни војвода Петар Бојовић дочекао је 27 година касније, 20. јануара 1945. године да га у његовој 87. године на смрт претуче група партизана, која је покушала да га исели из куће у Трнској улици 25. Његово тело на таљигама је пребачено на Новог гробље, где је сахрањен без присуства народа.

1 коментар:

  1. Од мужа сам се раздвојила пре три године. Није било комуникације међу нама. Породице и пријатељи су ме саветовали да пустим и заборавим на брак и да наставим даље у свом животу. Нисам һтела да се удам за неког другог јер дубоко у себи и даље волим свог мужа. Толико сам патио од бола и збуњености да сам прочитао препоруку на интернету о томе како је др Апата поново спојио раскинути брак уз помоћ својиһ дуһовниһ моћи. Стално сам читао толико сведочења о томе како је помогао да се стане на крај разводу и поврати бивше вољене људе и моја вера се обновила. Одмаһ контактирам др Апату неколико минута касније он ми је одговорио и дао упутства шта да радим, након што сам испунила тражени услов два дана након ритуала, чаролија ми је променила живот око мужа да доза не разговара са мном. Два дана ме је звао у сред ноћи плачући и извињавајући се да је ово дело демона, па сам и даље задивљен овим чудом па му опраштам. Сада је мој брак у равнотежи. Ритуал др Апата је одлично функционисао и мој брак је јачи него раније, и ништа нас више не може раздвојити. Посетио сам толико сајтова да сам тражио помоћ, било је безнадежно све док се нисам повезао са др Апатом, правим човеком који ми је помогао да повратим свој разорени брак ако имате сличан проблем у браку, желите да вас муж или жена воле опет. , Имате некога кога волите и желите да вас он или она воли заузврат, имате изазов у свом животу, шаблон чаролије др Апате је решење и одговор на ваш проблем, ВһатсАпп / Вибер са његовим бројем телефона: (+66 81 302 8552), контактирајте га данас тако што ћете послати имејл на драпата4@гмаил.цом. Не дозволите никоме да вам одузме супружника.

    ОдговориИзбриши