среда, 10. децембар 2014.

Кад народ доби Вожда!

По свом карактеру Црни Ђорђе је био пре свега изузетно храбар, упоран, енергичан, непоткупљив и одлучан човек, који није много оклевао у доношењу одлука али ни брзом спровођењу.

Његове изразите црте карактера биле су слободољубивост и правдољубивост. У борби за правду и слободу био је непоколебљив, бескомпромисан, али понекад је знао бити прек, строг и суров.

Очити доказ да није случајно баш он као такав човек, такав тип личности изабран за Вожда Првог српског устанка је када су га устаници бирали, Црни Ђорђе их је "упозорио" да је прек и плаховит човек.

После сече кнезова Карађорђе стаје на чело побуњеног народа. Скупштина у Орашцу изабрала га је за вођу побуњеног народа.

“Сви хтедоше Карађорђа за старешину, али он одбијаше говорећи:

-Којекуде, ја хоћу свуда с вама, али нећу пред вама.

-А зашто нећеш?

-Нећу зато: Ви нисте научили војевати па ћете се после неколико дана предати турцима, а онда знате шта чека мене!

-Нећемо! Нећемо-повика сав народ: Ти пред нама, а ми за тобом, па у ватру-у ватру, у воду-у воду! Само нека си ти старешина!

-Опет се браћо, ја не могу примити, јер ако се примим, ја ћу чинити много штошта што вама неће бити по вољи.

-А шта мислиш да чиниш ти? -пита народ

-Ко се ухвати у најмању издају, хоћу да убијем, да обесим, да ударим на страшне муке.

-То све хоћемо и ми! -повика сав народ

-Хоћете ли?

-Хоћемо!

-Хоћете ли?

-Хоћемо!

-Хоћете ли?

-Хоћемо!

-Сад дигните сваки по три спојена прста у вис!

Људи дигоше.

-Хоћете ли?

-Хоћемо!

-Хоћете ли?

-Хоћемо!

-Хоћете ли?

-Хоћемо!

-Онда хоћу и ја вас! - рече Карађорђе."

Тако се обави избор и заклетва.

Од тога часа народ доби Вожда.


Нама, данашњим Србима, остаје само да клекнемо на колена и замолимо Господа да нам подари новог Вожда, па којекуде нека буде...

Братски - Ненад Станић

"Дан Ветерана - Видовдан"

Нема коментара:

Постави коментар